Tennislessen

Het schema voor de lessen ziet als volgt uit:

• Maandagavond: Cyrille Marsman

• Dinsdagavond: Koen Nijhuis

• Woensdagavond: Cyrille Marsman

• Donderdagavond: Cyrille Marsman + Rut Luttikhuis

• Voor senioren €60 (per groep) voor een les van een uur.

• De lessen van de jeugd zijn vanuit de contributie geregeld.

Even voorstellen

Cyrille Marsman

Ik ben Cyrille Marsman. Toen ik 5 jaar was ben ik begonnen met voetballen, waarna ik vanaf mijn 9e op de camping in aanraking ben gekomen met tennis.

Op mijn 10e ben ik gestopt met voetbal, om mij volledig op het tennissen te richten.
Eerst bij Beukersweide en vervolgens overgestapt naar De Veenhorst om daar een geheel nieuw landelijk competitieteam op te starten met 'oude' trainingsmaatjes. Daar heb ik ook vele mooie herinneringen aan over gehouden, want we hebben na diverse kampioenschappen in de hoogste klasse van Nederland gespeeld.

Na de overstap naar de hoogste klasse in regionale competitie, heb ik eerst voor TC Rijssen gespeeld en speel ik nu sinds enkele jaren in het 1e herenteam van ATV Luctor et Emergo.

Rut Luttikhuis

Ik ben Rut Luttikhuis. Als kind heb ik vooral veel gevoetbald en pas later vanaf de middelbare schooltijd vervolgens kennis gemaakt met de tennissport. Ik begon het tennissen steeds leuker te vinden en heb uiteindelijk het voetbal vaarwel gezegd en ben intensiever gaan tennissen. Begonnen bij TV Albergen, vervolgens bij Beukersweide en De Veenhorst gespeeld om uiteindelijk weer terug te keren op het oude nest bij TV Albergen. Leuke herinneringen waren de kampioenschappen in de verschillende competities en natuurlijk de reisjes naar de Daviscupwedstrijden en Roland Garros.

Koen Nijhuis

Mijn naam is Koen Nijhuis. Sinds de 2e klas van de basisschool 'op tennis' en deze fantastische sport nooit meer vaarwel gezegd. Altijd, en nog steeds, getennist bij TV Albergen waar ik momenteel speel in het 1e herenteam. Tevens ben ik daar ook actief als bestuurslid en zit ik in de uitvoerende jeugd- en technische commissie.

Mijn mooiste ervaringen in de tennissport zijn toch wel mijn bezoek aan de Daviscupwedstrijd in 1994 tussen Nederland en Amerika, het bezoek in 2003 aan Roland Garros en in 2017 het bezoek aan de kwartfinales op het Centre Court van Wimbledon.